В межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?», що ініційована першою леді України Оленою Зеленською, було проведено заходи «Психічне здоров’я – основа освітнього зростання».
Подія об’єднала понад 700 осіб з усієї області та стала потужною платформою для діалогу про важливість психологічного добробуту у навчальному середовищі.
Одна із зустрічей відбулась на базі Вінницького соціально-економічного інституту Університету «Україна» за організації регіонального координатора програми «Ти як?» у Вінницькій області Олени Бессараби та Сектору ментального здоров'я Вінницької ОВА.
Директорка Вінницького соціально-економічного інституту Університету «Україна», голова ради ГО «Соціальна перспектива» Ганна Давиденко поділилася знаннями про вміння знаходити ментальне благополуччя для підвищення ефективності у повсякденній діяльності.
Олена Бессараба, регіональна координаторка програми у Вінницькій області, наголосила на фундаментальній ролі психологічного добробуту в освітньому процесі: «Психологічний добробут є основою успішного навчання, адже впливає на концентрацію, мотивацію та соціальну взаємодію. Створення сприятливого психологічного клімату в освітньому середовищі – ключ до якісного розвитку особистості. Адже молодь потребує підтримки в інтеграції в доросле життя, для подолання викликів відбудови та розвитку країни».
Особливу цінність мали практичні вправи «Стежки ментального здоров'я». Учасники мали змогу пройти інтерактивні вправи, дізнатися про резильєнтність, навчитися розпізнавати власні ресурси та підтримувати емоційний баланс у стресових ситуаціях.
Окрему увагу приділили результатам аудиту потреб та путівнику «Маршрут послуг із ментального здоров'я у Вінницькій громаді», який допомагає швидко знайти необхідну підтримку.
Заходи в межах Дня спільнодії відбулися у Ладижинській, Крижопільській, Барській, Лука-Мелешківській, Шаргородській, Хмільницькій та Погребищенській громадах.
▪️У Ладижинській громаді у Відкритому просторі громадського розвитку шкільні психологи, освітяни, представники поліції та соціального сектору обговорили створення безпечного психологічного середовища для дітей і молоді.
▪️Крижопільська громада приймала учасників у Центрі життєстійкості, де відбувся інтерактивний захід з вправами для розвитку емоційної стійкості та впровадження практик турботи про ментальне здоров'я у навчальний процес.
▪️У Барському гуманітарно-педагогічному коледжі учасники досліджували зв'язок психічного здоров'я зі здатністю до навчання, акцентувавши на важливості самодопомоги в умовах високого стресу.
▪️Лука-Мелешківська громада організувала захід у Прибузькій гімназії, де учасники навчилися розпізнавати власні ресурси й керувати емоціями у складних ситуаціях.
▪️У Шаргородській громаді педагоги, батьки та діти практикували техніки емоційної регуляції та обговорювали створення у школах простору довіри та взаємної підтримки.
▪️У Хмільницькій громаді зосередилися на відпрацюванні навичок допомоги дітям у стані тривоги та впровадженні методів підтримки ментального здоров'я безпосередньо на уроках.
▪️У Погребищенській громаді обговорювали роль освітян у формуванні стійкості дітей та інтеграції практик психічного здоров'я у шкільне середовище.
Синергія зусиль освітян, отримувачів освітніх послуг, фахівців із психічного здоров'я і батьків допомагає створити середовище, де діти та молодь почуваються захищеними, мотивованими та готовими до навчання.
Такі ініціативи є важливими для психологічного благополуччя підростаючого покоління, особливо в контексті сучасних викликів.