ЗВІТ
ПРО ВІДСТЕЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ ДІЇ
РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА
розпорядження голови обласної державної адміністрації “Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і багажу автомобільним транспортом (який працює у звичайному режимі руху) у міжміському внутрішньообласному і приміському сполученні у межах Вінницької області”
від 7 червня 2005 року № 217
Відстеження результативності дії регуляторного акту проведено Головним управлінням економіки облдержадміністрації на основі матеріалів Вінницької обласної асоціації автомобільних перевізників в травні-червні 2012 року.
Мета регулювання: реалізація державної політики ціноутворення на послуги по перевезенню пасажирів автомобільним транспортом, недопущення необґрунтованого зростання вартості вказаних послуг та забезпечення стабільної роботи перевізників при здійсненні перевезень пасажирів у міжміському внутрішньообласному сполученні.
Мета дослідження: мета дослідження полягає у визначенні ефективності регуляторного акту – розпорядження голови обласної державної адміністрації: “Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і багажу автомобільним транспортом (який працює у звичайному режимі руху) у міжміському внутрішньо обласному і приміському сполученні у межах Вінницької області” шляхом аналізу статистичних даних, а також виконання розрахунків на підставі діючих показників: методології формування собівартості перевезень, норм витрат матеріальних ресурсів, їх вартості, умов оплати праці персоналу.
Підстава для дослідження: підставою для періодичного дослідження є пункт 5 розпорядження голови обласної державної адміністрації від 7 червня 2005 року № 217, а саме, невідшкодування фактичних витрат підприємств, які здійснюють автоперевезення пасажирів у приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні. 
З часу затвердження діючих тарифів збільшився мінімальний рівень заробітної плати згідно з чинним законодавством, зрославартість пального та інших матеріальних ресурсів, які впливають на формування собівартості перевезень.
Строк виконання заходів з відстеження: червень 2012 року
Статус дослідження: періодичне
Метод дослідження – аналіз статистичних даних та виконання розрахунків.
Показниками результативності (індикаторами ефективності) дії розпорядження голови облдержадміністрації від 07.06.2005 року № 217 “Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і багажу автомобільним транспортом (який працює у звичайному режимі руху) у міжміському внутрішньообласному і приміському сполученні у межах Вінницької області” були визначені:
1. Кількість СПД, які надають послуги по перевезенню пасажирів у приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні.
2. Вартість пального на час прийняття розпоряджень голови облдержадміністрації .
3. Розмір встановленого рівня мінімальної заробітної плати на час прийняття розпоряджень голови облдержадміністрації .
Таким чином, базовими показниками є наступні статистичні дані:
| № з/п | Показники | Од. виміру | Станом на 01.01.10 | Станом на 01.07.10 | Станом на 01.03.11 | Станом на 01.06.12 | 
| 1 | Кількість перевізників, в т. ч: | СПД | 281 | 276 | 261 | 256 | 
| 1.1 | Кількість перевізників у приміському сполученні | -//- | 174 | 172 | 156 | 153 | 
| 1.2 | Кількість перевізників у внутрішньообласному сполученні | -//- | 107 | 104 | 105 | 103 | 
| 2 | Вартість пального (з ПДВ) | грн./л |  |  |  |  | 
| 2.1 | Дизпаливо з ПДВ | -//- | 5,79 | 6,84 | 8,24 | 10,01 | 
| 2.2 | Бензин А-80 з ПДВ | -//- | 5,80 | 6,93 | 8,01 | 10,24 | 
| 2.3 | Газ (метан) з ПДВ | -//- | 3,60 | 4,05 | 5,50 | 6,45 | 
| 3. | Розмір мінімальної зарплати | грн | 869 | 884 | 941 | 1094 | 
Приведені статистичні дані дозволяють зробити наступні висновки:
1. Станом на 1 червня 2012 року загальна кількість перевізників у порівнянні з березнем 2011 року знизилась до 256 або на 1,92 %, в тому числі у приміському сполученні.
2. З часу затвердження діючих тарифів вартість бензину А-80 зросла на 27,8%, дизельного пального на 21,5%, газу на 17,3%. Виросла вартість інших матеріальних ресурсів, які впливають на формування собівартості перевезень.
3. Розмір мінімальної заробітної плати збільшився на 16,26 % (з 941 грн. до 1094 грн.
Крім того, за даними Головного управління статистики у Вінницькій області за період дослідження (березень 2011 року – травень 2012 року) дещо звузилось конкурентне середовище на ринку перевезень пасажирів автомобільним транспортом у приміському сполученні. Зокрема, обсяги перевезень пасажирів автомобільним транспортом в січні-квітні 2012 року у Вінницькій області зменшилось на 4,9% до аналогічного періоду минулого року. 
Аналіз планових розрахунків на перевезення пасажирів у міжміському внутрішньообласному та приміському сполученні показав, що питома вага палива в собівартості виконання 1 км пробігу (без ПДВ) становить по автобусу «Богдан» на міжміському маршруті 34,42% та на приміському маршруті 32,45% і збільшилась в порівнянні з березнем 2011 року на 21,5% (Додаток).
| № п/п | Показники | Діючі тарифи станом 01.03.2011 | Фактична собівартість 1 пас./км станом на 01.06.2012 | Проект тарифів | 
| 1. | Тариф за 1 км проїзду у міжміському внутрішньообласному сполученні, грн.(без ПДВ) | 0,225 | 0,224 | 0,235 | 
|  | Тариф за 1 км проїзду у приміському внутрішньообласному сполученні, грн.(без ПДВ) | 0,267 | 0,264 | 0,277 | 
Аналіз відповідності тарифів витратам на перевезення показав, що фактична собівартість 1 пас./км станом на 01.06.2012 у міжміському сполученні становить 0,224 грн. та у приміському внутрішньообласному сполученні 0,264 грн.(без ПДВ) за 1 пас./км. та перевищує величину собівартості діючих тарифів відповідно на 4,43% та 3,4%.
Випереджаючий приріст собівартості на приміському та міжміському сполученні сполучені зумовлений підвищенням цін на пальне, проте станом на 27.06.2012 року протягом червеня 2012 року ціни знизилися на дизельне пальне на 3,4% та на бензин А-80 на 0,7%, хоча в порівнянні з цінами станом на 01.03.2011 року відбулося зростання на дизельне пальне – 17,4% та бензин на А-80 – 26,5%. 
Враховуючи вищевикладене, Головне управління економіки у Вінницькій області вважає за доцільне скорегувати діючі тарифи на перевезення пасажирів автотранспортом (який працює у звичайному режимі руху) до економічно обґрунтованого рівня:
- у міжміському внутрішньообласному сполученні збільшити на 0,01 грн. (4,44%) з 0,225 грн. до 0,235 грн. (без ПДВ) за один кілометр проїзду для перевізників, які є платниками ПДВ, та до 0,282 грн. – для перевізників, які обрали спрощену систему оподаткування і не є платниками ПДВ; 
- приміському сполученні збільшити на 0,01 грн. (3,75%) з 0,267 грн. до 0,277 грн. (без ПДВ) за один кілометр проїзду для перевізників, які є платниками ПДВ, та до 0,332 грн. – для перевізників, які обрали спрощену систему оподаткування і не є платниками ПДВ.
Начальник Головного управління
економіки облдержадміністрації Андрій ГИЖКО Додаток.doc
 Додаток.doc

